Kristihimmelfärdspaddlingen

Kristihimmelfärdspaddlingen är en årlig paddling som arrangeras av UttRo tillsammans med distriktets kårer. Paddlingen genomförs i valfri takt och tar många fikapauser längs vägen. På kvällens möts patrullerna upp på bestämd plats för att äta middag, slå läger och skapa gemenskap.

Varje år får paddlingen ett tema och det är upp till varje kanotlag att dekorera sitt lag (och sin kanot) passande till temat. I slutet av helgen utses det snyggaste laget( och kanoten) till vinnare! Tävlingen bedöms utifrån IKU– skalan (insatts, kretivitet och utseende) Priset är den fina prispaddeln.

Årets paddling arrangeras av Kristinas scoutkår tillsammans med UttRo. Temat för året är pirater och paddlingen kommer att ske i Nissan.. Temat syns framförallt i den årliga pynt– och utklädnadstävlingen.

Med tanke på årets tema på jamboree och vår stundande framtid, trycker vi i år lite extra på att tävlingen ska göras så hållbart som möjligt. Det gäller främst följande: att använda återanvändbara- och återvinningsmaterial samt ingen nedskräpning.

Läs mer om vad som gäller för årets paddling och hur anmälan går till i Kalendern!