Laddar Evenemang

Kristihimmelsfärdspaddlingen

13 maj - 15 maj

KFUM Nässjö Scoutkår och UttRo presenterar
Kristihimmelfärspaddlingen 13–15/5 2021

Hur?

Vi samlas vid Rörviks småbåtshamn som ligger vid sjön Allgunnen kl 10:00 13/5
för att pynta och sedan lägga i kanoterna. Sedan paddlar vi fram tills lunch på
lördagen. Vi kommer avsluta med en festlig måltid antingen i Skuggebo eller Långö
kraftverk, beroende på väder och vind. Vi beräknar att vara klara ca 15.00 lördagen
15/5.

Tema och pyntning

Årets tema är fika/efterrätt. Utifrån temat ska kanoter pyntas och/eller
utklädning fixas. Den bästa kanoten, utifrån IKU-skalan (Insats, Kreativitet, och
Utseende), vinner ett extravagant pris, vi lovar att det inte är ”Äran”.

Anmälan, kostnad och kontakt

Kostnaden är 50kr för scouter inom Norra Småland, och 100kr för andra scouter.
Detta är för att täcka kostnaden för bla avslutningslunchen. Betalning sker på plats,
fördelsvis via swish.
Anmälan sker via ett Google formulär där både patrullens info samt varje enskild
patrullmedlems info samlas in. Sista anmälningsdag är 6/5. Klicka på den här
länken https://forms.gle/fA5Tm3NUHymZXKe46 för att komma till anmälan.
Om ni har några frågor eller om det är något annat vi ska veta så mejla antingen
daniel21_732@hotmail.com, ricgus7531@gmail.com eller smsa Daniel Andersson
på 0702220468.

Vad behöver patrullen ordna?

• Kanoter, varje patrull ansvarar för att ordna kanoter till sig själva. Om man
inte har tillgång till kanot eller har svårt med transport och dylikt, så skriver
man det i anmälan så kontaktar vi er. Det finnas ett begränsat antal kanoter
att låna av arrangören, så kolla gärna med grannkåren först!
• Mat och verktyg, varje patrull ordnar sin egen mat (förutom lördag lunch)
och ser till att ha tält/vindskydd/hängmatta och annat material som behövs
när man är ute i skogen. Hojta till om ni behöver låna något!                                                                                                                                                                                                                                                 • Längst ner på sidan hittar ni en utrustningslista

Angående Covid-19

Arrangemanget kan behöva ställas om, avvakta därför med inköp av mat så
länge som möjligt. Typ dagen innan.
• Om man har några förkylningssymptom så stannar man hemma och
meddelar oss så vi vet!
• Det bästa vore om alla hade hängmattor för att öka distansen mellan
varandra, det finns eventuellt att låna, kontakta då oss. Såklart har alla inte
hängmatta, men om ni står mellan att ta med 1 eller 2 vindskydd, ta två!
• Ta med handtvål och handsprit. Diska allt noggrant.

Ta med:

• Kanoter, paddlar, flytväst
• Mat (så ni klarar er från torsdag
lunch till lördag morgon)
• Vindskydd, tält, helst hängmatta
• Sovsäck, liggunderlag
• Tvål och handsprit
• Spade o toapapper
• Yxa, kniv, tändstickor
• Första hjälpen
• Köksutrustning
• Fiskeutrustning*
• Fika och efterrätter
• Pynt
Ja, dvs. så mycket man kan fylla i en kanot.
*Det finns möjlighet för fiske, om du har
frågor om fiskekort och dylikt kontakta
ricgus7531@gmail.com