Scoutfrossan

1 december, 2020 av David Dethorey

När vi inte kan träffas som planerat i Alvesta för den tredje Scoutfrossan ställer vi om och ändrar till ett digitalt format. Det blir en digital utbildningshelg full av värdefulla utbildningar, inspirerande workshops och trevliga diskussioner med nya och gamla scoutvänner.

Dacke scoutdistrikt, Scouterna och Östra regionala utbildningsgruppen bjuder in till Scoutmums!
Första helgen i februari skulle vi kört tredje upplagan av Scoutfrossan, men vi ställer inte in, vi ställer om!
Vi bjuder in till en helg med digitala träffar, utbildningar och workshops via Zoom. Det kommer finnas möjlighet att träffa ledare som är ledare för just sin åldersgrupp i digitala fikarum.
Programmet börjar 08.40 lördagen den 6/2. Men redan på fredagen den 5/2 öppnar vi upp för ett tekniktest för dig som inte använt Zoom innan.
Östra regionala utbildningsgruppen kommer erbjuda digital Leda scouting i korthet samt första helgen på digital Leda kår.
Utbildningar och workshops behöver man anmäla sig till, men det är drop-in på våra fikarum.