Flight SB50 – Inställt!

26 april, 2020 av Henric Cronholm

Det är med sorg i våra hjärtan som vi nu fattat beslutet att inte genomföra FLIGHT SB50. Med tanke på rådande situation med Corona-viruset gör vi bedömningen att det varken vore säkert eller ansvarsfullt att genomföra lägret. Det kommer säkert inte som en överraskning för de flesta, men som taggad LÄKO så hoppades vi länge att lägret skulle vara genomförbart.

Vi har valt att gå ut med denna information nu för att alla kårer fortfarande ska ska ha en möjlighet att ändra och tänka över sommarens planer.

Vi vill uppmana kårerna att ta tillfället i akt att genomföra aktiviteter under denna period eller annan period i sommar. Samhället behöver all trygghet och vardag som vi kan bidra med. Kanske passar dagsläger för en del medan andra känner att man på avdelningsnivå kan genomföra övernattningar inom ramen för en god riskanalys.

Ta gärna hjälp av Scouternas framtagna riskanalys
http://www.scoutservice.se/…/Covid-19-Riskanalys-foer-scout… laeger1.pdf

Vandra, paddla och utnyttja naturen till max i dessa tider.

Vi önskar er alla en härlig sommar.

/LÄKO för Flight SB50.